Sprawdź nas:

Copyright by Niezależni Białystok © 2022-2023

29 sierpnia 2024

Ratujmy polskie szkoły!

Miesiąc temu do wszystkich kuratoriów w Polsce zostały wysłane pisma, w których Koalicja na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły apelowała o realizację niezbędnych  postulatów chroniących polską szkołę od szkodliwych tendencji obecnych w oświacie. Kuratoria, w tym Podlaskie ogólnikowo, udzieliły odpowiedzi. W związku z tym w całej Polsce zorganizowane zostaną pikiety wzywające nadzór pedagogiczny do realnego wypełniania swojego zadania w trosce o młode pokolenie. Wezwano Kuratorium do:

  1. Nadzorowania, czy w szkołach przestrzegane jest konstytucyjne prawo mówiące o pierwszeństwie wychowawczym rodziców, szczególnie w kwestiach światopoglądowych i dotyczących wychowania w dziedzinie życia seksualnego. Domagamy się:
    1. pozostawienia w podstawie programowej kształcenia ogólnego przedmiotu wychowanie do życia w rodzinie, w którym edukacja seksualna osadzona jest w kontekście małżeństwa i rodziny;
    2. niewprowadzania do szkół nowego przedmiotu „edukacja zdrowotna”, obejmującego edukację seksualną osadzoną w kontekście zdrowia;
    3. poszanowania konstytucyjnej zasady pierwszeństwa wychowawczego rodziców, poprzez pozostawienie dobrowolnymi tych zajęć w szkołach, które obejmują tematykę wychowania w dziedzinie życia seksualnego (edukacji seksualnej).
  2. Sprawdzania przestrzegania przez placówki oświatowe artykułu 86 ust. 2 prawa oświatowego mówiącego o tym, że „Podjęcie działalności w szkole lub placówce przez stowarzyszenie lub inną organizację, o których mowa w ust. 1, wymaga uzyskania zgody dyrektora szkoły lub placówki, wyrażonej po uprzednim uzgodnieniu warunków tej działalności oraz po uzyskaniu pozytywnej opinii rady szkoły lub placówki i rady rodziców”.Żądamy poddania ścisłej kontroli organizacji pozarządowych, które chcą prowadzić zajęcia w placówkach oświatowych, a szczególnie: weryfikacji ich pracowników i członków w wykazie osób skazanych za pedofilię oraz bezwzględnego egzekwowania wymogu przedstawienia rodzicom i władzom szkoły szczegółowego scenariusza zajęć i materiałów, jakie będą używane i pokazywane na terenie szkoły, w tym podczas zajęć z „ratowania życia” na lekcjach wychowawczych.
  3. Zapewnienia uczniom przestrzegania prawa do rzetelnej nauki i zapewnienia im odpowiedniego miejsca oraz atmosfery dla skutecznego uczenia się ze wskazaniem, aby dzieci nieznające języka polskiego uczyły się go w oddziałach przygotowawczych, a dzieci o specjalnych potrzebach, które nie są w stanie uczyć się tak, jak uczniowie w normie rozwojowej, były przenoszone do placówek specjalnych [zasadnicze problemy w tej kategorii to: niepełnosprawność intelektualna, choroby i zaburzenia psychiczne, spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania].Tworzenia w szkołach masowych - zgodnie z prawem oświatowym - kilkuosobowych oddziałów specjalnych dla uczniów z określonymi dysfunkcjami [np. uczniowie z Aspergerem], wówczas gdy ich włączenie do klas masowych uniemożliwia pozostałym uczniom skuteczną realizację podstawy programowej oraz nie przynosi oczekiwanych efektów edukacyjnych u uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi lub/i zagraża bezpieczeństwu uczniów.

  4. Ukierunkowania edukacji na zdobywanie wiedzy oraz rozwój intelektu (w tym myślenia przyczynowo-skutkowego i logicznego) z przypomnieniem nauczycielom, że zgodnie z prawem (także nowym rozporządzeniem) mają oni prawo zadawać prace domowe i zachęcania ich do tego, jako istotnego elementu samokształcenia uczniów oraz realizacji uprawnień nauczyciela, zagwarantowanych w art. 12 ust. 2 Karty Nauczyciela, do swobody stosowania metod nauczania i wychowania uznanych przez współczesne nauki pedagogiczne.

  5. Dążenia do realizacji prawa do nauczania religii w szkołach w sposób niedyskryminujący uczniów uczęszczających na te lekcje, czyli nie w grupach międzyklasowych, gromadzących uczniów różnych roczników.

  6. Promowania wśród dyrekcji szkół idei wprowadzenia zakazu lub poważnych ograniczeń korzystania z telefonów komórkowych z dostępem do internetu na terenie szkół i podczas imprez szkolnych, jako elementu profilaktyki uzależnień – wzorem państw najwyżej rozwiniętych.

  7. Kontroli nad wszelkimi stosowanymi w podległych placówkach ankietami, by nie zawierały jawnych bądź ukrytych treści i sugestii, mogących niekorzystnie oddziaływać na emocje, zdrowie psychiczne i seksualność ucznia.